Det er en god sjanse for at du er en av de 71 millionene som i skrivende stund har sett reklamefilmen på youtube  med B-film stjernen Jean-Claude Van Damme innta spagaten mellom to lastebiler. Kampanjen er et ledd i markedsføringen av den nye Quester modellen som de produserer under sitt merke UD Trucks. Idéen bak kampanjen er å vise frem kjøretøyene på en ny og spektakulær måte for å tiltrekke seg fremtidige kjøpere, i følge Volvos markedavdeling. Med blant annet Van Damme med på laget forsøker Volvo å nå ut til nye og yngre kundegrupper etter flere kvartaler med lav økning i omsetningen. I tredje kvartal var Volvos økning i bestillinger på beskjedne 7% mens for eksempel den svenske konkurrenten  Scania økte med hele 33%. I tillegg til Quester fra UD Trucks, lanserte Volvo gruppen nye serier under Renault Truck merket de eier samt fem nye lastebiler under Volvo-merket.

Quester serien vil ha en hel rekke forskjellige bruksfelt, fra tradisjonell langdistanse transport til også å kunne brukes til anleggsarbeider og gruvedrift. Serien med nye lastebiler vil først bli lansert i Asia, deretter i andre markeder. Målet er å levere en serie med nye lastebiler som er kostnads effektive, har lavt drivstoff forbruk og som kan gå lenge mellom hver service og nødvendig vedlikehold. Bilene vil skilte med mange nye teknologiske nyvinninger med fokus på driftssikkerhet og komfort for sjåføren.

Volvos reklamekampanje vil etter hvert bli supplert med nye filmer i samme ånd som den med Van Damme. Det er vel bare å glede seg for den er nemlig ganske bra laget.

Du kan se Van Damme gå ut i spagat i videoen under!

Tags